Algemene voorwaarden DeBeddenwinkel
E-mail: info@debeddenwinkel.nl
Website: https://www.debeddenwinkel.nl
Artikel 1 – Definities
- DeBeddenwinkel: DeBeddenwinkel, gevestigd te Schijndel, KvK-nummer 14095683
- Klant: degene met wie DeBeddenwinkel een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: DeBeddenwinkel en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens DeBeddenwinkel.
- DeBeddenwinkel en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- DeBeddenwinkel en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van DeBeddenwinkel zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
- Aanvaardt de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij DeBeddenwinkel en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag DeBeddenwinkel de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt DeBeddenwinkel slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd
Artikel 5 – Prijzen
- DeBeddenwinkel hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- DeBeddenwinkel mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die DeBeddenwinkel niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 6 – Monsters en modellen
- Wanneer de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 7 – Betalingen en betalingstermijn Online aankopen:
- DeBeddenwinkel mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling direct bij levering/montage voldoen. Bij aankopen via de webshop is vooraf online betalen vereist.
- De betalingstermijnen die DeBeddenwinkel hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is.
- DeBeddenwinkel mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Fysieke aankopen:
- De Klant rekent producten direct af in de winkel.
Artikel 8 – Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag DeBeddenwinkel het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
- DeBeddenwinkel maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de klant.
- Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan DeBeddenwinkel, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 9 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, alleen als de verzegeling na levering is verbroken.
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- De bedenktijd van 14 dagen, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@debeddenwinkel.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van DeBeddenwinkel, https://www.debeddenwinkel.nl.
- De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail terugsturen naar DeBeddenwinkel.
- Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 10 – Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar DeBeddenwinkel heeft geretourneerd, dan zal DeBeddenwinkel eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van DeBeddenwinkel voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd
Artikel 11 – Vergoeding retourkosten
- Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, normaalgesproken betaalt de consument de kosten hier dan voor. Als er sprake is van gebrekkige of verkeerd geleverde producten betaald DeBeddenwinkel hiervoor.
Artikel 12 – Retentierecht
- DeBeddenwinkel kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van DeBeddenwinkel heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan DeBeddenwinkel.
- DeBeddenwinkel is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud
- DeBeddenwinkel blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van DeBeddenwinkel met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming. 2. Tot die tijd in lid 1 kan DeBeddenwinkel gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren
- Wanneer DeBeddenwinkel gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag DeBeddenwinkel van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 – Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij DeBeddenwinkel, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
- Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag DeBeddenwinkel zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan DeBeddenwinkel kan tegenwerpen.
Artikel 15 – Levertijd
- De levertijden van DeBeddenwinkel zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan DeBeddenwinkel door DeBeddenwinkel schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de klant.
- De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer DeBeddenwinkel later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer DeBeddenwinkel niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en DeBeddenwinkel iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 – Feitelijke levering
- De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17 – Transportkosten
- De klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en DeBeddenwinkel schriftelijk iets anders hebben afgesproken
Artikel 18 – Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij DeBeddenwinkel niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan DeBeddenwinkel. Doet de Klant dit niet, dan kan hij DeBeddenwinkel niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 – Bewaring
- Wanneer de klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
Artikel 20 – Montage en of installatie
- Hoewel DeBeddenwinkel zich inspant om alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, aanvaardt DeBeddenwinkel de verantwoordelijkheid voor schade die tijdens de montage ontstaat. In overleg met de klant zal DeBeddenwinkel naar een passende oplossing zoeken.
Artikel 21 – Garantie
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage na gebruik van de aankoop
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 22 – Ruilen
- De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
- het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
- het product is nog niet gebruikt
- Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen en opklapbedden, slaapbanken, boxsprings, matrassen kunnen niet worden geruild.
Artikel 23 – Vrijwaring
- De klant vrijwaart DeBeddenwinkel tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door DeBeddenwinkel geleverde producten en/of diensten.
Artikel 24 – Klachten
- De klant moet een door DeBeddenwinkel geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant DeBeddenwinkel daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming DeBeddenwinkel hiervan op de hoogte stellen. Dit kan bijvoorbeeld via de mail of telefoon. Meer contactmanieren zijn te vinden op de website.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat DeBeddenwinkel hierop gepast kan reageren
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en DeBeddenwinkel.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat DeBeddenwinkel andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 25 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan DeBeddenwinkel.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling DeBeddenwinkel ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 26 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer DeBeddenwinkel een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 27 – Aansprakelijkheid DeBeddenwinkel
- DeBeddenwinkel is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer DeBeddenwinkel aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- DeBeddenwinkel is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit de uitvoering van de overeenkomst. Indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of schade geleden door derden, valt niet onder de aansprakelijkheid van DeBeddenwinkel.
- Wanneer DeBeddenwinkel aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 28 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van DeBeddenwinkel vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 29 – Ontbinding
- De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer DeBeddenwinkel toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door DeBeddenwinkel nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat DeBeddenwinkel in verzuim is.
- DeBeddenwinkel mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer DeBeddenwinkel kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 30 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BWV geldt dat een tekortkoming van DeBeddenwinkel door de Klant niet aan DeBeddenwinkel kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
-wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor DeBeddenwinkel 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat DeBeddenwinkel kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als DeBeddenwinkel de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- DeBeddenwinkel hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer DeBeddenwinkel hiervan voordeel heeft.
Artikel 31 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en DeBeddenwinkel de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de Klant heeft gekocht in een fysieke winkel.
Artikel 32 – Wijziging algemene voorwaarden
- DeBeddenwinkel mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag DeBeddenwinkel altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal DeBeddenwinkel zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 33 – Overgang van rechten
- De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met DeBeddenwinkel aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van DeBeddenwinkel.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 34 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat DeBeddenwinkel bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 35 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en DeBeddenwinkel, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op: 05-04-2025